Friday, November 5, 2010

Spectra3 upgrade Medela FS...

Sejak mengandungkan Syifa, aku mula la cr pump...sebenarnya dh ada...tp saja nk cuci mata...pam lama aku g hantar servis...almaklum dh lama x guna! dl pakai spectra3 x sampai sebln pon....mula beli masa Iman 5bln lebih....masa tu br merancang nk keje semula....so kumpul susu 24 pcs botol je....Iman 6bln aku dh mula keje tempat baru...bile pakai spectra3 kena ade socket....tp kat opis tu soket ade dikawasan terbuka! amat menyusahkan aku memerah...maka Avent Isis manual la aku pakai....

Ok, sambung cite balik ek! survey punya survey...nampak la pump yg canggih nie...mula2 tgk kat MLO, mak aiii mahal btul! RM2000+ telan air liur....x usah berangan la nk dpt! semua tempat sama harga...tetiba teringin join susuibu.com, baca la ruang Medela FS...rupa2nye ade gak org jual cara kutu....baca punya baca aku betul2 gile berminat ngan FS....dh mcm angau....asyik tersenyum bile ingat FS....bgtau suami aku nk beli cara kutu FS tu...dia ok jer....janji aku pakai duit sendiri...bermula dgn gaji bln feb 2010 aku bayar....mula2 tu mcm takut kena tipu tau! almaklum la benda x nampak...oleh kerana org tu ramai yg kwn2 beli lalu dia, so aku percaya gak la akhirnya... tiba bln mei sampai lar turn aku dpt....geng2 masa tu syifa dh lahir baru 3 hari....mak aiii sikit punya besar kotak tu....hehehe aku seolah x percaya leh gak memiliki Medela FS RM1700+ tapikan masih bersabar tuk menggunakannya....sebab syifa nie x berapa pandai suck dgn betul!

Bile dh boil gadjet tu baru la aku menggunakannye, itupon setelah 8 hari melahirkan Syifa...payah gak nk pasang mula2...tp bile dh buh kat Breast then tekan buttton ON, bila dh mula let down ada button tuk pump mcm isapan bby. Medela freestyle nie teramatlah mudah....BEST la....i like....

No comments:

Post a Comment